Darmowa gra

SNAKE

Zapoznaj się z krótką informacją o grze

Nauka

Zakres tematów: sterownie duszka strzałkami; rysowanie duszka oraz  pomniejszanie go; malowanie tła sceny; opcja stempluj; początek układu współrzędnych pkt (0;0); wynik w bloczku.

Sterowanie: Kierujemy duszkiem: kwadratem, za pomocą strzałek

Cel: Osiągnięcie jak najlepszego wyniku. Jest nim zegar, który zlicza czas poruszania się duszka na scenie, aż do momentu przegranej.

Jak działa gra: Jeden poziom gry. Zaczynamy grę wciskając klawisz spacja, wówczas duszek-kwadrat ustawia się na początku układu współrzędnych pkt (0;0) i zaczyna z każdym krokiem się powiększać. Sterujemy za pomocą klawiszy- strzałek. Gdy nasz wąż dotknie krawędzi sceny bądź swojego ciała wtedy jest koniec gry.

Opis gry:

W grze Twoim zadaniem jest kontrolowanie  ruchu "węża" za pomocą klawiszy strzałek (góra, dół, lewo, prawo).  Punktem startu jest początek układu współrzędnych pkt (0;0). Nie możesz zatrzymać "węża", gdy gra jest w toku.  Twoim zadaniem jest sterowanie wężem tak, aby nie uderzyć głową węża o krawędzie sceny, a także o część własnego ciała. Z każdym krokiem wąż robi się coraz dłuższy, co znacznie utrudnia grę. Wynikiem jest czas poruszania się duszka

Trudność (4/10) - gra uproszczona  
Sugerowane grupa wiekowa: 7 - 11 lat

Krok 1. - Usuń duszka Scratch

Pierwszym naszym krokiem jest usunięcie dotychczasowego duszka scratcha z naszego panelu. W tym celu naciśnij znaczek X przy duszku.

Krok 2. - Stórz nowego duszka

Następnym krokiem jest stworzenie naszego węża po przez samodzielne narysowanie kwadratu reprezentującego "głowę"

Krok 3. - Wybierz czarny kolor jaki wypełnienie

Wybierz czarny kolor z palety barw

Krok 4. - Narysuj naszego duszka

Następnie z dostępnych opcji wybierz rysowanie kwadratu. Przeciągnij trzymając lewy przycisk myszki na tle do rysowania, a pojawi się twoja głowa węża.

Krok 5. - Zmniejsz duszka

Zmniejsz rozmiar naszego duszka przynajmniej o połowę

Krok 6. - wgraj gotowe tło

Następnym krokiem jest dobranie czystego tła jakim jest przykładowo "Blue Sky"

Krok 7.

Zapoznaj się i poproś o wytłumaczenie rodzica czym są stopnie i co oznacz, że duszek porusza się pod kątek 90 stopni,

Krok 8. - Dodanie pierwszych linii kodu

Tło mamy za sobą, czas na stworzenie kilku linii kodu dla naszego duszka. PAMIĘTAJ: zanim zaczniesz naciśnij na naszego duszka!

Krok 9. - Przypisywanie klawiszy

Ustaw odpowiednio przypisanie klawiszy

Krok 10

Z zakładki ruch przeciągnij pod każdy jeden bloczek "Ustaw kierunek na: "

Krok 11

Naciskając na białe tło pojawi się nam zegar ,który ułatwi nam ustawienie odpowiedniego kierunku ruchu podczas naciskania klawisza na klawiaturze.

Krok 12. - Dodanie rozszerzenia

Dodaj rozszerzenie jakim jest "PIÓRO". Postępuj zgodnie z powyższym nagraniem

Krok 13. - Kontynuacja pisania kodu

Kontynuuj pisanie kodu zgodnie z powyższą instrukcją

Krok 14.

Postępuj zgodnie z nagraniem

Krok 15

Spójrz jakie wyrażenia możesz zastosować. Poproś rodzica o wyjaśnienie czym jest poszczególne wyrażenie.

Krok 16.

Upewnij się, że bloczki są odpowiednio dodane do wyrażenia "lub"

Krok 17

Postępuj zgodnie z nagraniem. Bloczek "czekaj" wpływa na prędkość poruszania się naszego węża. Im większą wartość ustawimy będzie poruszał się wolniej.

Krok 18

UWAGA! Liczbę kroków ustawiamy eksperymentalnie w zależności od wielkości duszka! Jeżeli będzie za mała z węża zrobi się prostokąt- sam się zje i nastąpi koniec gry.

Krok 19

Kontynuacja kodu

Krok 20

Zmień kolejne pola tekstowe przykładowo na " Ups..." " Naciśnij klawisz "spacja",żeby zacząć jeszcze raz" itp.

Krok 21

Po wpisaniu zmiennej wynik, zaznacz w naszym skrypcie "fajeczke". Po jej kliknięciu WYNIK pojawi się na Twoim tle gry.

Krok 22

Naliczanie naszego wyniku będzie polegało na mierzeniu czasu stoperem. Stoper zresetuje się przy każdym naciśnięciu spacji i skończy naliczać przy każdej przegranej grze.

Krok 23

Ostatnim krokiem jest dodanie punktu startowego naszego węża. Po przeciągnięciu na początek programu bloczka "idź do X Y" ustaw punkt na (0,0). Nasz wąż ustawi się na środek naszej sceny

Krok 24

To już wszystko. Jeśli w grze występują problemy spróbuj zmieniać wartości "Rozmiar" duszka oraz "Przesuń o __ kroków" pozwoli to poprawić jakość naszego programu.

Krok 25 - przykładowe dodatki do gry

Przykładowy pomysł z dodaniem przeszkód w naszej grze

Gratulujemy stworzenia kolejnej gry całkowicie samodzielnie.

Jeżeli podczas tworzenia gry wystąpiły pewne trudności lub pojawiły się pytania, napisz do nas.

Napisz do nas na facebooku