Zakres tematów: Podstawowy: (sterownie duszka strzałkami; import duszka, animacja duszków, zmiana duszka po dotknięciu drzwi)
Sterowanie: Kierujemy duszkiem nietoperzem za pomocą strzałek.
Cel: Dotknięcie drzwi, by nietoperz zamienił się z rycerza.
Jeden poziom gry. Na scenie nieustannie poruszają się w górę i w dół przeszkody. Każdy duch ma taki sam skrypt.
Wynik 0 oznacza koniec gry.
Trudność (5/10) - gra uproszczona
Sugerowane grupa wiekowa: 8 - 11 lat
Na samym początku zajmiemy się przygotowaniem naszej sceny gry. W tym celu naciśnij w prawy dolnym rogu znaczek obrazka, przejdź do wgrania tła z folderu w którym znajduję się pobrana przez Ciebie grafika, a następnie otwórz tło.
Wystarczy, że naciśniesz na duszka i klikniesz "usuń".
Przekształać wgarne tło na tryb wektorowy, następnie rozciągnij tło na cały dostępny obszar
Narysuj nowego duszka, który kształtem będzie przypominał długi prostokąt- najlepiej w kolorze zielonym lub innym kontrastującym kolorze.
Zadanie to pozostawiamy wam! Kolory wskazują w jaką zakładkę się udać i jaki bloczek przeciągnąć.
Zadanie to pozostawiamy wam! Kolory wskazują w jaką zakładkę się udać i jaki bloczek przeciągnąć.
Po zmianie parametrów w kodzie zaprezentuj jak poruszają się teraz stalowe pręty poprzez naciśnięcie zielonej flagi. Może się zdarzyć że zaczną się poruszać poziomo. Żeby temu zapobiec wybierz opcję przycisk "KIERUNEK" a następnie - "Nie OBRACAJ" znajdującą pod widokiem sceny.
Naciskamy prawy przycisk myszy i wybieramy- duplikuj,
Duplikuj minimalnie 3 razy duszka przeszkody i umieść w dowolnym miejscu sceny. Wystarczy, że naciśniesz na niego na naszaje scenie i przeniesiesz go w dowolne miejsce, Każdy z duszków ma ten sam skrypt ale inną wartość przesunięcia.
Poprzeciągaj w odpowiednie miejsca duplikowane w poprzednim kroku belki
Wybierz duszka z zakładki zwierzęta :”Bat” z biblioteki. Zmniejsz go do odpowiedniego wymiaru, tak aby mieścił się między przeszkodami, jednocześnie nie dotykając ich.
Wybierz każdego duszka przypisując mu trochę inne wartości przesunięcia, możesz zrobić to tak jak na filmiku : 200/20/35/50.
Naciśnij zieloną strzałkę w celu sprawdzenie poprawności działania belek
Naciskając na STWÓRZ NOWEGO DUSZKA, wybierzmy z listy "zwierzęta" naszego nietoperza.
Sprawdź czy nasz nietoperz zmieści się pomiędzy rozłożonymi belkami, jeżeli nie to przesuń belki w taki sposób, żeby nietoperz mógł przelecieć pomiędzy nimi
Sprawdź jak porusza się nietoperz. Gdy dolecimy do prawej krawędzi sceny nietoperz zaczyna latać do góry nogami. Aby to zmienić kliknij na wyraz kierunek tuż pod sceną i wybierz opcję tylko prawo-lewo. Pamiętaj, że miniaturka nietoperza ma być podświetlona na niebiesko.
Stwórz sam proste sterowanie za pomocą strzałek prawo, lewo, góra i dół. Każdemu kierunkowi odpowiada 1 skrypt.
Naciskając na poszczególne białe pola ustaw kierunek poruszania się nietoperza odpowiednio do zadeklarowanych powyżej klawiszy.
Naciśnij zieloną flagę i zobacz w jaki sposób porusza się nasz nietoperz
Naciśnij zieloną flagę i zobacz w jaki sposób porusza się nasz nietoperz
Stworzenie skryptu mającego na celu zobaczenia przeszkody przez naszego nietoperza
W celu dobrania odpowiedniego koloru postępuj zgodnie z filmem
W celu ustawienia zmiany wyglądu naszego duszka dodaj zmianę kostiumu po każdym kliknięciu danej strzałki
W celu dodania kolejnego duszka wchodzimy w "Wybór duszka" i postępujemy zgodnie z powyższym nagraniem.
Dodaj kostium dla naszego bohatera Gry wchodząc w zakładkę kostiumy, a następnie wybierając grafikę rycerza w pobranym folderze.
Na sam koniec stworzymy cel naszej gry czyli zdobycie kryształu w celu przemiany nietoperza w rycerza. W tym celu zbuduj powyższy kod
Film pomocniczy mający na celu pokazanie w jaki sposó zmienić wartości kodu
Film pomocniczy mający na celu pokazanie w jaki sposó zmienić wartości kodu