Darmowa gra

Ucieczka nietoperza

Zapoznaj się z krótką informacją o grze

Nauka

Zakres tematów: Podstawowy: (sterownie duszka strzałkami; import duszka, animacja duszków, zmiana duszka po dotknięciu drzwi)

Sterowanie: Kierujemy duszkiem nietoperzem za pomocą strzałek.
Cel: Dotknięcie drzwi, by nietoperz zamienił się z rycerza.

Opis gry:

Jeden poziom gry. Na scenie nieustannie poruszają się w górę i w dół przeszkody. Każdy duch ma taki sam skrypt.
Wynik 0 oznacza koniec gry.

Trudność (5/10) - gra uproszczona  
Sugerowane grupa wiekowa: 8 - 11 lat

Krok 1. - Wgraj scenę

Na samym początku zajmiemy się przygotowaniem naszej sceny gry. W tym celu naciśnij w prawy dolnym rogu znaczek obrazka, przejdź do wgrania tła z folderu w którym znajduję się pobrana przez Ciebie grafika, a następnie otwórz tło.

Krok 2 - usuń aktualnego duszka

Wystarczy, że naciśniesz na duszka i klikniesz "usuń".

Krok 3 - Przygotowanie tła

Przekształać wgarne tło na tryb wektorowy, następnie rozciągnij tło na cały dostępny obszar

Krok 4 - Przygotowanie przeszkody

Narysuj nowego duszka, który kształtem będzie przypominał długi prostokąt- najlepiej w kolorze zielonym lub innym kontrastującym kolorze.

Krok 5 - Przygotowanie skryptu do belki

Zadanie to pozostawiamy wam! Kolory wskazują w jaką zakładkę się udać i jaki bloczek przeciągnąć.

Krok 6 - Przygotowanie skryptu do belki

Zadanie to pozostawiamy wam! Kolory wskazują w jaką zakładkę się udać i jaki bloczek przeciągnąć.

Krok 7 - Ustaw kierunek poruszania się belek

Po zmianie parametrów w kodzie zaprezentuj jak poruszają się teraz stalowe pręty poprzez naciśnięcie zielonej flagi. Może się zdarzyć że zaczną się poruszać poziomo. Żeby temu zapobiec wybierz opcję przycisk "KIERUNEK" a następnie - "Nie OBRACAJ" znajdującą pod widokiem sceny.

Krok 8 - Zduplikuj

Naciskamy prawy przycisk myszy i wybieramy- duplikuj,

Duplikuj minimalnie 3 razy duszka przeszkody i umieść w dowolnym miejscu sceny. Wystarczy, że naciśniesz na niego na naszaje scenie i przeniesiesz go w dowolne miejsce, Każdy z duszków ma ten sam skrypt ale inną wartość przesunięcia.

Krok 9 - Rozmieszczenie belek

Poprzeciągaj w odpowiednie miejsca duplikowane w poprzednim kroku belki

Krok 10 - Rozmieszczenie belek

Wybierz duszka z zakładki zwierzęta :”Bat” z biblioteki. Zmniejsz go do odpowiedniego wymiaru, tak aby mieścił się między przeszkodami, jednocześnie nie dotykając ich.

Krok 11 - Zmiana wartości przesunięć

Wybierz każdego duszka przypisując mu trochę inne wartości przesunięcia, możesz zrobić to tak jak na filmiku : 200/20/35/50.

Krok 12 - Sprawdź jak działa

Naciśnij zieloną strzałkę w celu sprawdzenie poprawności działania belek

Krok 13 - Stworzenie nowego duszka

Naciskając na STWÓRZ NOWEGO DUSZKA, wybierzmy z listy "zwierzęta" naszego nietoperza.

Krok 14 - Dopasowanie rozmiaru nietoperza

Sprawdź czy nasz nietoperz zmieści się pomiędzy rozłożonymi belkami, jeżeli nie to przesuń belki w taki sposób, żeby nietoperz mógł przelecieć pomiędzy nimi

Krok 15 - Początek skryptu nietoperza

Sprawdź jak porusza się nietoperz. Gdy dolecimy do prawej krawędzi sceny nietoperz zaczyna latać do góry nogami. Aby to zmienić kliknij na wyraz kierunek tuż pod sceną i wybierz opcję tylko prawo-lewo. Pamiętaj, że miniaturka nietoperza ma być podświetlona na niebiesko.

Krok 16 - Skrypt poruszania się nietoperzem

Stwórz sam proste sterowanie za pomocą strzałek prawo, lewo, góra i dół. Każdemu kierunkowi odpowiada 1 skrypt.

Krok 17 - Zmiana wartości kierunku

Naciskając na poszczególne białe pola ustaw kierunek poruszania się nietoperza odpowiednio do zadeklarowanych powyżej klawiszy.

Krok 18 - Sprawdź czy działa

Naciśnij zieloną flagę i zobacz w jaki sposób porusza się nasz nietoperz

Krok 19 - Sprawdź czy działa

Naciśnij zieloną flagę i zobacz w jaki sposób porusza się nasz nietoperz

Krok 20 - skrypt dla nietoperza

Stworzenie skryptu mającego na celu zobaczenia przeszkody przez naszego nietoperza

Krok 21 - Dobór koloru

W celu dobrania odpowiedniego koloru postępuj zgodnie z filmem

Krok 22 - Dodaj zmiane wyglądu duszka

W celu ustawienia zmiany wyglądu naszego duszka dodaj zmianę kostiumu po każdym kliknięciu danej strzałki

Krok 23 - dodaj z dostępnych grafik kryształ

W celu dodania kolejnego duszka wchodzimy w "Wybór duszka" i postępujemy zgodnie z powyższym nagraniem.

Krok 24 - dodaj nowy kostium

Dodaj kostium dla naszego bohatera Gry wchodząc w zakładkę kostiumy, a następnie wybierając grafikę rycerza w pobranym folderze.

Krok 25 - dodaj oddzielnie kolejne linie kodu

Na sam koniec stworzymy cel naszej gry czyli zdobycie kryształu w celu przemiany nietoperza w rycerza. W tym celu zbuduj powyższy kod

Krok 26 - Film pomocniczy

Film pomocniczy mający na celu pokazanie w jaki sposó zmienić wartości kodu

Gratulację! Spróbuj zagrać w stworzoną gre!

Film pomocniczy mający na celu pokazanie w jaki sposó zmienić wartości kodu

Gratulujemy stworzenia pierwszej gry całkowicie samodzielnie.

Jeżeli podczas tworzenia gry wystąpiły pewne trudności lub pojawiły się pytania, napisz do nas.

Napisz do nas na facebooku